15 jul 2013

DIY Friendship Bracelets


Afgelopen week ging ik aan de slag met  het knopen van friendship braceletes. Samen met mijn moeder kocht ik borduurgaren bij Pipoos in Den Haag. Ik knoopte eerst het rechter armbandje in de kleuren passend bij mijn statement ketting.  Maar ik begon veel te zuinig met het garen en daardoor is het armbandje maar half geknoopt, op de foto heb ik het gelukkig aardig weten te verdoezelen.  Het tweede armbandje knoopte ik later en ging veel sneller, blijkbaar wordt je er na oefening écht handiger in.

Deze visgraat knoop is een van de makkelijkste en wordt heel handig uitgelegd in dit filmpje van de blog Wearefashion. Mocht je zelf aan de slag willen, let op dat je draad van ongeveer 80-90 cm gebruikt. Ook een leuke tip is om de armbandjes te versieren met kraaltjes of pailletjes. 

Het rechter armbandje maakte ik overigens van restmaterialen van de statement ketting. De combinatie van gouden kralen, muntjes en de geknoopte armbandjes vind ik persoonlijk erg leuk staan. Volgende week vertrek ik naar Zuid-Frankrijk en ik heb speciaal een lading garen en een boekje gekocht met in het boekje uitleg over andere soorten knopen en patroontjes. Ik zie mezelf al zitten in het zonnetje armbandjes knopen, het is echt een ontspannende bezigheid!

p.s. De foto is gemaakt op Callantsoog, waar ik op dit moment een paar dagen verblijf. Goed begin van de vakantie :-)

1 opmerking:

Carlijn zei

Super leuk! Ik heb ook borduur garen mee genomen op vakantie, zit nu op Schiermonnikoog! Knopen maar! Liefs Carlijn

Volgers