13 jan 2014

FASHION It's in the sky (documentaire)

Mijn kledingkast puilt uit van de vele kleurtjes, printjes, rokjes en uitgesproken kledingstukken. Daar hou ik van. Daar valt mijn oog op zodra ik een winkel binnen loop. Dat is waar ik 's morgens het meest zin in heb. Maar in onze maatschappij is een nieuwe trend gaande. De trend van clean, eenvoudig, een beetje kostschool achtig. Hoewel, mag je het een trend noemen? Lidewij Edelkort, een grote naam in de modewereld en trendspotter, zegt van niet. Geen trend maar een beweging, een radar, iets wat zich onder de oppervlakte bevindt. Snap je het nog?
Individualistische vrouwen die zich in deze snelle maatschappij kleden in een vast kostuum. Een grote rechte jas, een donkerblauwe trui, witte kraagjes, vintage schoenen, fijne sieraden. Parijs meets New York, zoals het wordt omschreven. Iets wat je naar je werk kan dragen maar ook als je 's avonds uit gaat. Veel basisstukken die echt wat je noemt basic zijn. Na het zien van deze documentaire herken ik het op straat. De nonchalante look, net zo gemaakt is als hij niet uitstraalt. Een look die veel meer is dan een look, maar het verhaal vertelt van vrouwen van nu. Een interessant verhaal, in deze documentaire: It's in the sky. Inspirerend! Een genot van 25 minuten, ga kijken (klik hier)!

p.s. bovenstaande kledingstukken zijn allemaal van H&M

Follow my blog with Bloglovin

1 opmerking:

Femke zei

Wat gaaf! ik ga die documentaire echt zien. Ik ben altijd een beetje van de mix: een beetje druk en een beetje rustig. Helemaal clean vind ik wel saai :(.
liefs,
Femke

Volgers