12 mei 2014

BLOG: 5x Hoe word ik een succesvol blogger?

Succesvol, van dat woord word ik een beetje bang. Zoals ik in mijn vorige post schreef ben ik bezig met een project rondom Flolli.com. Wat ik eigenlijk doe in opdracht van mijn studie, maar ik zou liegen als ik niet toegaf dat mijn hart er sneller van gaat kloppen.
Mijn doel is om van Flolli.com een 'succesvol' blog te maken. En dan bedoel ik dat het tot genoeg aankopen in mijn 'fictieve' webshop zou leiden dat ik ervan zou kunnen leven. Bijvoorbeeld ook 1000 volgers op Bloglovin', (het zijn er nu 14). Wow! Eng om zulke dingen uit te spreken, maar ik heb nou eenmaal geleerd om concrete doelen te stellen. Hoe dan ook: het gaat om de weg ernaar toe.




Inspirerende bloggers zoals Yara van Chapter Friday en Lisanne van Lisanneleeft schrijven regelmatig webartikelen hoe een blog nou succesvol wordt. Wat ik eruit heb opgepikt? De volgende 5 tips:

1. Kies een concept.
Hier word ik bang van, want dat maakt het juist zo moeilijk. Het is precies wat ik ook tijdens mijn studie heb geleerd. Kies een concept. Maak een keuze, wat wil je uitstralen met je blog en wie is je doelgroep. Er zijn al genoeg standaard persoonlijke beauty en fashionblogs. Daarom moet mijn blog eruit springen. Het moet iets extra's hebben en zichzelf onderscheiden. Ik moet dus een concept kiezen.

2.Kies een kernboodschap
Iel. Ik word tijdens mijn studie doodgegooid met kernboodschappen, maar ik ben bang dat het waar is. Wat wil ik uitstralen met mijn blog, wat moet meteen opvallen. Mijn blog is een vrolijke, bloemerige DIYblog met ideeen die toegankelijk zijn en waar je blij van wordt.

3. Kies een uitstraling
Een eigen huisstijl bedenken en zorgen dat alles daarop aansluit. Inspiratie kan ik opdoen via andere blogs zoals. Wat voor lettertypes vind ik mooi? Wat voor kleurtjes? Mijn vriendin Simone is al aan de slag met een echt logo. Joepie! Verder denk ik vooral aan een hoop bloemetjes, pastel, kwastjes en felle kleurtjes bij elkaar.

4. Vergeet social media niet
Sociale media, natuurlijk vergeet ik jullie niet. Mijn Facebookpagina voor Flolli.com staat al online. Ik denk erover om een Instagramaccount te starten. Bloglovin' is vanzelfsprekend. Maar.. een Youtubeaccount? Zie je mij al kwakend in de camera vertellen over een DIYproject? Misschien leuk om een keer te proberen.. Maar wel erg spannend. Google+, Twitter en Vimeo? Denk het niet.

5. Publicieer regelmatig
Eh, hier ga ik nogal eens de mist in. Maar het is waar, het best kan je volgens mij dagelijks een update plaatsen. Maar dat vind ik best lastig als een blog vooral om zelfmaakideeen draait, en geen blog is voor persoonlijke updates. Toch wil ik minimaal twee keer per week een post plaatsen, en het liefst vaker. Iets om over na te denken! Er geldt misschien zelfs..kwantiteit boven kwaliteit, niet iedere post hoeft perfect te zijn schrijven veel andere bloggers.

Al een paar interessante eerste stappen om tot een idee te komen. Als ik dit voor mezelf heb vastgelegd ga ik nadenken over het volgende: hoe krijg ik meer volgers?

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Volgers